Środa, 24  Kwiecień  2024  02:50:05

„Przyroda jak przygoda” to zajęcia dydaktyczno-wychowawcze zmierzające do zintegrowania grupy i zainteresowania bogatym światem przyrody. Dla wszystkich uczniów grupa szkolna powinna być autentycznym zintegrowanym środowiskiem życia, aktywności i rozwoju. Uczniowie w czasie realizacji projektu poznawać będą walory przyrodnicze Polski Wszystkie działania zmierzać będą do kształtowania prawidłowej postawy na temat ochrony przyrody .W czasie realizacji projektu przyświecać nam będzie motto: Wpatrz się głęboko, głęboko w przyrodę, a wszystko lepiej zrozumiesz.

W połowie września  klasy IV i VI sprawdzały za pomocą doświadczeń czy to czego się uczyli na przyrodzie to faktycznie prawda. Zabawy było co niemiara, gdy najpierw trzeba było przygotować wszystkie elementy potrzebne do wykonania doświadczenia a następnie powoli je wykonać. Wszyscy bardzo się zaangażowali i ciekawi byli przebiegu i wyników naszych doświadczeń. uczniowie  klasy VI wraz z nauczycielką przyrody udali się nad Jeziorko w Zawadzie, aby pobrać próbki wody do celów badawczych. Pani Ramza dostarczyła wodę z rzeki Białej, oczka wodnego i studni. Następnego dnia uczniowie dokonali pomiaru czystości wody z tych czterech źródeł. Uczniowie podzieleni na dwie grupy badali następujące parametry wody:  pH wody,  przejrzystość,  mętność, zapach, zawartość zawiesiny oraz twardość ogólną. Uczniowie korzystali ze szkolnego szkła chemicznego i ogólnie dostępnych odczynników do  badania pH i twardości wody. Uczniowie wypełniali kartę pracy dotyczącą stanu czystości wody . Wyniki porównali z wartościami granicznymi dla poszczególnych klas czystości wód powierzchniowych ujętych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska. Dało to obraz czystości wody w naszym najbliższym otoczeniu, która okazała się zaskakująco dobra.
Klasa IV uczyła się zadawać przyrodzie pytania, czyli stawianie pytań dotyczących konkretnych zjawisk i doświadczeń przyrodniczych, opis przeprowadzonych eksperymentów oraz wyciąganie właściwych wniosków.  W związku z tym przeprowadzono ciekawe doświadczenie pt:  Samo pompujący się balonik”.  Uczniowie z wielką radością obserwowali co dzieje się w trakcie eksperymentu.  Kolejną ciekawą lekcją był czas gdzie klasa IV formowała za pomocą pasku kinetycznego różne formy terenu spotykane w Polsce : wzgórza, góry, doliny, kotliny.
13 września 2016 uczniowie klasy IV wykonywali na kółku przyrodniczym preparaty mikroskopowe z cebuli, ziemniaka, pomidora, moczarki, mchu wodnego oraz tego co żyje w kropli wody ze stawu. Następnie oglądali je pod mikroskopem. Uczniowie dzięki takiemu doświadczeniu doskonalili technikę mikroskopowania.



Franciszkanie

Franciszkanie

Do końca roku szkolnego pozostało: 21.06.2024 8:00 58 Dni

Rodo

Informacja dotycząca
przetwarzania danych
osobowych

Szczegółowe informacje

Regulamin monitoringu

Polityka prywatności

 

AA

Sukcesy sportowe 20../2019


Powered by SpeedTest.pl
Początek strony

Developed in conjunction with Ext-Joom.com