Homepage Slideshow
Beatyfikacja patrona szkoły
NAUKA SPORT I ZABAWA
Szkoła Podstawowa w Zawadzie powstała 130 lat temu.
Obecnie mieści się w nowoczesnym budynku zapewniając bardzo dobre warunki nauki swoim uczniom i nauczycielom. W szkole działa oddział przedszkolny, świetlica i stołówka szkolna. Szkoła posiada dużą salę gimnastyczną, kompleks boisk do gier zespołowych i tenisa oraz plac zabaw dla dzieci.
„Przyroda jak przygoda” to zajęcia dydaktyczno-wychowawcze zmierzające do zintegrowania grupy i zainteresowania bogatym światem przyrody. Dla wszystkich uczniów grupa szkolna powinna być autentycznym zintegrowanym środowiskiem życia, aktywności i rozwoju. Uczniowie w czasie realizacji projektu poznawać będą walory przyrodnicze Polski Wszystkie działania zmierzać będą do kształtowania prawidłowej postawy na temat ochrony przyrody .W czasie realizacji projektu przyświecać nam będzie motto: Wpatrz się głęboko, głęboko w przyrodę, a wszystko lepiej zrozumiesz.
W połowie września klasy IV i VI sprawdzały za pomocą doświadczeń czy to czego się uczyli na przyrodzie to faktycznie prawda. Zabawy było co niemiara, gdy najpierw trzeba było przygotować wszystkie elementy potrzebne do wykonania doświadczenia a następnie powoli je wykonać. Wszyscy bardzo się zaangażowali i ciekawi byli przebiegu i wyników naszych doświadczeń. uczniowie klasy VI wraz z nauczycielką przyrody udali się nad Jeziorko w Zawadzie, aby pobrać próbki wody do celów badawczych. Pani Ramza dostarczyła wodę z rzeki Białej, oczka wodnego i studni. Następnego dnia uczniowie dokonali pomiaru czystości wody z tych czterech źródeł. Uczniowie podzieleni na dwie grupy badali następujące parametry wody: pH wody, przejrzystość, mętność, zapach, zawartość zawiesiny oraz twardość ogólną. Uczniowie korzystali ze szkolnego szkła chemicznego i ogólnie dostępnych odczynników do badania pH i twardości wody. Uczniowie wypełniali kartę pracy dotyczącą stanu czystości wody . Wyniki porównali z wartościami granicznymi dla poszczególnych klas czystości wód powierzchniowych ujętych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska. Dało to obraz czystości wody w naszym najbliższym otoczeniu, która okazała się zaskakująco dobra.
Klasa IV uczyła się zadawać przyrodzie pytania, czyli stawianie pytań dotyczących konkretnych zjawisk i doświadczeń przyrodniczych, opis przeprowadzonych eksperymentów oraz wyciąganie właściwych wniosków. W związku z tym przeprowadzono ciekawe doświadczenie pt: Samo pompujący się balonik”. Uczniowie z wielką radością obserwowali co dzieje się w trakcie eksperymentu. Kolejną ciekawą lekcją był czas gdzie klasa IV formowała za pomocą pasku kinetycznego różne formy terenu spotykane w Polsce : wzgórza, góry, doliny, kotliny.
13 września 2016 uczniowie klasy IV wykonywali na kółku przyrodniczym preparaty mikroskopowe z cebuli, ziemniaka, pomidora, moczarki, mchu wodnego oraz tego co żyje w kropli wody ze stawu. Następnie oglądali je pod mikroskopem. Uczniowie dzięki takiemu doświadczeniu doskonalili technikę mikroskopowania.
Informacja dotycząca
przetwarzania danych
osobowych